Saturday, March 11, 2017

Ρόφημα σοκολάτας με σπιτική nutella και σαντιγί

Δεν τρώω γλυκά τακτικά —αν και είμαι γλυκατζού, αθεράπευτη σοκολατομανής, τρελαίνομαι για σιροπιαστά, βλέπε μπακλαβά και γαλακτομπούρεκο, για λουκουμάδες και για αβγοφέτες με μέλι— κι όταν υποκύπτω, τρώω λίγο, ίσα για να πάρω μια γεύση. Δεν ήμουν πάντοτε έτσι, κάποτε έτρωγα γλυκά σε καθημερινή βάση, συνειδητοποίησα όμως ότι η κατανάλωσή τους δεν μου κάνει καλό κι έτσι εδώ και κάποια χρόνια αποφάσισα να τα μετριάσω.




Το αποτέλεσμα αυτής μου της απόφασης είναι ότι πλέον δεν χρειάζομαι την ίδια ποσότητα ζάχαρης, μελιού ή οποιουδήποτε άλλου γλυκαντικού για να μου φανεί κάτι γλυκό. Η Nutella για παράδειγμα, ενώ παλιά τα επίπεδα γλύκας της δεν μου έκαναν καθόλου εντύπωση, τώρα μου φαίνεται πετιμέζι και δεν μπορώ καν να την φάω. Εδώ και μερικά χρόνια, όποτε λαχταράω τέτοιου είδους αλείμματα, φτιάχνω την δική μου εκδοχή η οποία είναι σαφώς καλύτερης ποιότητας και γεύσης. Το δικό μου άλειμμα πραλίνας φουντουκιού-σοκολάτας έχει την πραγματική, ανόθευτη και αυθεντική γεύση του ξηρού καρπού και της σοκολάτας κι είναι αρκούντως γλυκό χωρίς προσθήκη ζάχαρης.




Κάθε φορά που φτιάχνω σπιτική Nutella, πέρα από το να την ευχαριστιέμαι σκέτη, τρώγοντάς την με το κουταλάκι κατευθείαν μέσα απ’ το βάζο, την προσθέτω σε διάφορα γλυκά και ροφήματα, όπως σε αυτή την πλούσια και κρεμώδη ζεστή σοκολάτα που είναι απίθανη.




Εκτός από το σπιτικό άλειμμα σοκολάτας-φουντουκιού, προσθέτω πάντα και λίγο λικέρ φουντουκιού για να εντείνω τη γεύση της πραλίνας και την σερβίρω με σαντιγί και μια γενναία ποσότητα τριμμένης σοκολάτας, το λιγότερο 70% κακάο ώστε να ενισχύσει την σοκολατένια γεύση του ροφήματος.

Ιδανικό για ένα Κυριακάτικο απόγευμα, δεν νομίζετε;









Ρόφημα σοκολάτας με σπιτική nutella και σαντιγί

Μπορείτε κάλλιστα να το πιείτε και χωρίς σαντιγί αλλά αυτή του προσθέτει πλούσια γεύση και υφή που το κάνει πιο ξεχωριστό.

Παρεμπιπτόντως, δεν περίμενα ποτέ πως η τεμπελιά μου θα με οδηγούσε στην ανακάλυψη του καλύτερου τρόπου να φτιάχνω σαντιγί σε μικρή ποσότητα. Στο μούλτι παρακαλώ. Λοιπόν, φτιάξτε σαντιγί στο μούλτι και θα με θυμηθείτε. Κρεμώδης, αφράτη αλλά να κρατάει, απίστευτη! Διαβάστε παρακάτω τον πανεύκολο τρόπο να την φτιάξετε.

Αν τυχόν χρησιμοποιήσετε την κλασική Nutella ή Μερέντα, μετριάστε την ποσότητα που θα προσθέσετε στο ρόφημα γιατί είναι αρκετά πιο γλυκιές από την σπιτική που χρησιμοποιώ εγώ.




Μερίδες: 2

Υλικά
2 κούπες (500 ml) φρέσκο γάλα, πλήρες
4 γεμάτες κουταλιές σπιτικό άλειμμα φουντουκιού-σοκολάτας (σπιτική nutella), σε θερμοκρασία δωματίου
2 κουταλιές σούπας Frangelico ή άλλο λικέρ φουντουκιού

για το σερβίρισμα
Φρεσκοχτυπημένη σαντιγί (δείτε παρακάτω πώς να την φτιάξετε χρησιμοποιώντας φρέσκια, πλήρη κρέμα γάλακτος)
Τριμμένη κουβερτούρα (70% κακάο)
Ζάχαρη Demerara ή άλλο είδος ζάχαρης (προαιρετικά)

Ειδικά εργαλεία: μικρό επεξεργαστή τροφίμων (όπως μούλτι) για να φτιάξετε την σαντιγί


Προετοιμασία

φτιάξτε τη σαντιγί
Στον μικρό επεξεργαστή τροφίμων, προσθέστε την κρέμα γάλακτος (δεν θα χρειαστείτε πολύ για δυο μερίδες, το πολύ 100 ml) και χτυπήστε για μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να πήξει η κρέμα σε αφράτη και κρεμώδη σαντιγί. Προσέξτε όμως γιατί μπορεί να σφίξει πολύ, οπότε μην χτυπήσετε πάνω από μερικά δευτερόλεπτα πριν ελέγξετε την υφή.

φτιάξτε το ρόφημα
Σ’ ένα κατσαρολάκι, προσθέστε το γάλα και ζεστάνετε σε μέτρια φωτιά μέχρι να αρχίσει να κάνει μικρές φουσκάλες γύρω-γύρω. Κλείστε τη φωτιά και προσθέστε την σπιτική Nutella και το Frangelico. Αναμείξτε καλά με ένα μικρό σύρμα για να ενωθούν τα υλικά και να λιώσει η Nutella. Δοκιμάστε, κι αν έχει πέσει η θερμοκρασία του ροφήματος, ζεστάνετε λίγο προσέχοντας όμως να μην βράσει. Σε αυτό το σημείο μπορείτε να προσθέσετε ζάχαρη αν θέλετε. Μοιράστε σε δυο μεγάλες κούπες και σερβίρετε με σαντιγί και τριμμένη σοκολάτα.
Πιείτε αμέσως και καλή απόλαυση!!




6 comments:

  1. Α τι ωραίο κόλπο για τη σαντιγί κι εγώ θέλω μικρές ποσότητες. Δηλώνω δε ότι δεν έχω φάει ποτέ νουτέλα ή μερέντα.
    Θα το δοκιμάσω άμεσα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Ξανθή μου. Το κόλπο αυτό είναι φοβερό! Απορώ που δεν το έχω δει πουθενά αλλού, και το έκανα επειδή βαριόμουν να βγάλω το μίξερ. Είδες τελικά τί προκύπτει από το πουθενά; Δοκίμασέ το. Όσο για την Nutella, δεν χάνεις και τίποτα, η σπιτική είναι καλύτερη. :) Φιλιά πολλά!

      Delete
  2. μιας και ακομα εχουμε χειμωνα εδω δυτικη μακεδονια ενα τετοιο ροφημα ειναι οτι πρεπει!!! αγαπω απλα!! και ειδικα αμα ειναι κ σπιτικη η πραλινα ειναι ολα τα λεφτα!! εξτρα σαντιγι εγω γτμ αρεσει ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αα χαίρομαι πολύ που σου αρέσει. Ελπίζω να το δοκιμάσεις, είναι ό,τι πρέπει αν έχει και κρύο, αν και να σου πω την αλήθεια εγώ πίνω ζεστά ροφήματα όλο το χρόνο, σαν τον καφέ. Φιλιά!!

      Delete
  3. Τέλειο ρόφημα. Με την πραλίνα δεν το φανταζόμουν. Ωραία ιδέα.
    Επίσης το λικερ φουντουκιού που βάζεις εξαιρετική προσθήκη.
    Τώρα τι να πω για το κολπάκι με την σαντιγί??? Το μούλτι θριαμβεύει πάλι ;). Ευχαριστουμε που το μοιράστηκες ;)

    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ καλή μου Μάριον! Το κολπάκι με τη σαντιγί είναι απίθανο. Φιλιά!!!

      Delete